vrijdag 6 januari 2012

Bieden op vakanties en vakantieveilingen.

Ze zijn echt enorm groot aan het worden: LastminuteAway, Biedmee, Travelbird, de Stunt van de Dag (Neckermann). Wat hebben deze sites gemeen? Wel, het zijn allemaal websites waar je uiterst voordelig een reis of citytrip kunt boeken. Op Actie van de Dag België (http://www.actievandedagbelgie.be) onderzochten ze het fenomeen van de vakantie actie van de dag. Men gaat heel eenvoudig te werk:
  • Elke dag verschijnt een aanbieding online
  • Aanbiedingen variëren; soms zijn dit vliegreizen, andere dagen citytrips of weekendjes
  • De dagaanbieding is slechts beperkt geldig
  • De dagaanbieding kan uitverkocht geraken. Wees er dus steeds snel bij.


Zelf vind ik het fantastische concepten. Neckermann was naar mijn inziens de pionier met hun Stunt van de dag, maar nu krijgen ze steeds meer concurrentie van soortgelijke concepten. Het fenomeen ontstond bij onze Noorderburen maar ik heb echt de indruk dat dit concept in 2012 zal doorbreken in België.

Welke sites de grote winnaar zullen zijn, dat is nog koffiedikkijken. Mijn voorkeur? Wel, het hangt er een beetje van af. Voor vliegreizen, dan boek ik toch nog steeds het liefst bij een betrouwbare touroperator, zoals een Thomas Cook of een Neckermann. Voor Citytrips vind ik Travelbird wel ok. En voor wellnessweekendjes en andere arrangementen, dan zijn Outspot en Groupon twee uitstekende websites.

En u, hebt u al positieve of negatieve ervaringen met dergelijke websites? Ik ben benieuwd, laat gerust een reactie na en deel uw ervaringen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.